domingo, 28 de mayo de 2017

Konpetentziak II


  • Alderatu José Moyak konpetentzien inguruan ematen duen definizioa, DeSeCo txostenak (2005), Europako Erkidegoen Batzordeak (2006) eta Heziberrik planteatzen dutenarekin.
    • José Moyarentzat konpententzia garrantzia ez dago emaitzan, hau da ulertu duten ala ez, baizik eta prozesuan. Josék dio konpetentzien helburua baliabide guztiak erabiltzen jakitea dela, aldiz beste txosten eta dekretuek ez dute kontuan hartzen ikasleen prozedura ikasteko.
  • José Moyaren iritziz zeintzuk dira gure hezkuntza sistemak aintzat hartzen dituen ikaskuntza motak? Zein hezkuntza legediaren ondorioz eman zitzaion garrantzia ikaskuntza mota bakoitzari?
    • Moyaren arabera  eta Europar Batasunarentzat hezkuntza publikoak guztientzat izan behar da, ikasitakoa erabilgarria izan behar da eguneroko bizitzan eta ikasketa bizitza osorako izan behar da. Ley General de Educación-aren ondorioz, 2007an.
  • Moyak adierazten du oinarrizko hezkuntzak ez duela izaera selektiborik. LOMCEren DBH etaparen antolaketa ikusita zer iradokitzen dizu. Ikusi beheko irudia.
    • Bai da selektiboa ikasleak bi eremutan banatzerakoan, zientzia edo letren artean erabaki behar duzunean. Baina beharrezkoa dela uste dut, ikasleek bere etorkizunerako bidea hautatu behar dute.
  • Ebaluaziori dagokionez, zer da José Moyak aipatzen duena halabeharrez egon behar duela konpetentzien ebaluazioa eman ahal izateko. Zer da bere iritziz informazio iturri egokiena hau gauzatzeko? Zer da Heziberri dekretuak adierazten duena honekiko.  
    • Bi baldintza bete behar dira ebaluazio batean; informazio iturria (azterketa adibidez) eta ebaluazio irizpediak, azken hau ez dagokio konpetentzia bakoitzari, baizik eta "area curricularrari", konpetentzia guztiak barneratzen duena. Informazio iturri asko daude baina hoberenak eta fidagarrienak ariketen ebazpenari buruz datuak ematen digutenak dira. Heziberri dekretuak esaten du, José Moyaren alderantziz, konpetentzia bakoitzak bere ebaluaketa metodoak dituela, irizpide desberdinekin.

No hay comentarios:

Publicar un comentario